Wieści z Łodzi

Władze samorządowe Łodzi, zarówno Urząd Miasta jak i Urząd Marszałkowski zainicjowały działania na rzecz seniorów. Jednym z nich jest "Telefon życzliwości":




         

 środa, 18.01.2018

Telefon „Życzliwości”

W ramach współpracy Oddziału ds. Polityki Senioralnej UMŁ z Fundacją Subvenio
 w 2015 r. powstał w Łodzi „Telefon Życzliwości”

Do tej pory brakowało miejsca, w którym seniorzy mogli pozyskać wsparcie emocjonalne, pomoc specjalistów oraz kompleksową informację na temat możliwości aktywnego spędzania czasu w naszym mieście. Dzięki nawiązaniu współpracy udało nam się wspólnie utworzyć Telefon Życzliwości, który obecnie funkcjonuje od pon. do pt. w godzinach 14:00-17:00 (w środy do godziny 18:00).

Istotą tego projektu było stworzenie unikalnego telefonu dla wszystkich potrzebujących wsparcia bądź życzliwej rozmowy, który jest obsługiwany przez wolontariuszy specjalistów (psychologów, prawników i pedagogów), a także samych seniorów – wolontariuszy.

Telefon życzliwości tworzy kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji życiowej. Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie, który może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby.

Numer telefonu „Życzliwości”: 42 638 50 32

Nabór wolontariuszy

Ze względu na zwiększenie liczby dyżurów telefonu z 3 do 5 dni tygodniowo, trwa nabór na nowych wolontariuszy, którzy wesprą zespół projektu w działaniach na rzecz osób 60+ w naszym mieście.

Wszystkich zainteresowanych tą inicjatywą i chętnych aby dołączyć zespołu wolontariuszy Telefonu Życzliwości zachęcamy do kontaktu pod nr tel: 42 638 50 32.
Poszukujemy osób otwartych, empatycznych, chętnych do pomocy i wysłuchania innych. Chętne osoby zaprosimy na szkolenia, zorganizujemy
praktyki pod okiem kadry projektu, a także wesprzemy w integracji z obecnymi i doświadczonymi wolontariuszami.
 
Harmonogram:
Poniedziałek: 14:00 - 17:00 – seniorzy wolontariusze + psycholog
wtorek: 14:00 - 17:00 - seniorzy wolontariusze + psycholog
Środa: 14:00 – 18:00 – seniorzy wolontariusze
czwartek: 14:00 - 17:00 - prawnik
piątek: 14:00 - 17:00 - seniorzy wolontariusze + prawnik

Statystyki telefonu życzliwości 2015 - 2017:
Liczba udzielonych porad i informacji: 1668
Seniorzy najczęściej dzwonią po porady prawne, psychologiczne i socjalne.


Z kolei Urząd Marszałkowski natomiast oddaje w ręce seniorów  "Kartę Seniora":



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Awantura w Zgierzu, czyli czego się nie dowiesz z Łódzkich Wiadomości Dnia (TVP3)

TVP3 - oglądalnośc? Nie ma.

Kobiety Konfederacji - majątek ruchomy