Wieści z Łodzi
Władze samorządowe Łodzi, zarówno Urząd Miasta jak i Urząd Marszałkowski zainicjowały działania na rzecz seniorów. Jednym z nich jest "Telefon życzliwości":
Z kolei Urząd Marszałkowski natomiast oddaje w ręce seniorów "Kartę Seniora":
Telefon „Życzliwości”
W
ramach współpracy Oddziału ds. Polityki Senioralnej UMŁ z Fundacją Subvenio
w 2015 r. powstał w Łodzi „Telefon Życzliwości”
w 2015 r. powstał w Łodzi „Telefon Życzliwości”
Do
tej pory brakowało miejsca, w którym seniorzy mogli pozyskać wsparcie
emocjonalne, pomoc specjalistów oraz kompleksową informację
na temat możliwości aktywnego spędzania czasu w naszym mieście. Dzięki
nawiązaniu współpracy udało nam się wspólnie utworzyć Telefon Życzliwości,
który obecnie funkcjonuje od pon. do pt. w godzinach 14:00-17:00 (w środy do
godziny 18:00).
Istotą
tego projektu było stworzenie unikalnego telefonu dla wszystkich potrzebujących
wsparcia bądź życzliwej rozmowy, który jest obsługiwany przez wolontariuszy
specjalistów (psychologów, prawników i pedagogów), a także samych seniorów –
wolontariuszy.
Telefon
życzliwości tworzy kompetentna i zaangażowana grupa wolontariuszy, którzy
chętnie dzielą się wiedzą i życzliwością z rówieśnikami w trudnej sytuacji
życiowej. Seniorzy wolontariusze dyżurują przy telefonie, który może być
antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych, socjalnych i
innych. Suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż
wiedza jednej osoby.
Numer telefonu „Życzliwości”: 42 638 50 32
Nabór wolontariuszy
Ze względu na
zwiększenie liczby dyżurów telefonu z 3 do 5 dni tygodniowo, trwa nabór na
nowych wolontariuszy, którzy wesprą zespół projektu w działaniach na rzecz osób
60+ w naszym mieście.
Wszystkich zainteresowanych tą inicjatywą i
chętnych aby dołączyć zespołu wolontariuszy Telefonu Życzliwości zachęcamy
do kontaktu pod nr tel: 42 638 50 32.
Poszukujemy osób otwartych, empatycznych, chętnych do pomocy i wysłuchania innych. Chętne osoby zaprosimy na szkolenia, zorganizujemy praktyki pod okiem kadry projektu, a także wesprzemy w integracji z obecnymi i doświadczonymi wolontariuszami.
Poszukujemy osób otwartych, empatycznych, chętnych do pomocy i wysłuchania innych. Chętne osoby zaprosimy na szkolenia, zorganizujemy praktyki pod okiem kadry projektu, a także wesprzemy w integracji z obecnymi i doświadczonymi wolontariuszami.
Harmonogram:
Poniedziałek:
14:00 - 17:00 – seniorzy wolontariusze + psycholog
wtorek:
14:00 - 17:00 - seniorzy wolontariusze + psycholog
Środa:
14:00 – 18:00 – seniorzy wolontariusze
czwartek:
14:00 - 17:00 - prawnik
piątek:
14:00 - 17:00 - seniorzy wolontariusze + prawnik
Statystyki telefonu życzliwości 2015 - 2017:
Liczba
udzielonych porad i informacji: 1668
Seniorzy
najczęściej dzwonią po porady prawne, psychologiczne i socjalne.
Komentarze
Prześlij komentarz